De eerste bouwstenen voor het citymarketingbeleid van de gemeente Meierijstad zijn gelegd. Het DNA van de gemeente, de sterke punten, de belangrijkste doelgroepen en de stip-op-de horizon is geformuleerd. De kers op de taart is het ontwikkelen van onder meer een stadslogo. Hierbij wil de gemeente Meierijstad opnieuw inwoners betrekken. Op basis van onder meer interviews met stakeholders, sessies met inwoners en een pizza-beraad met jongeren is het citymarketingbeleid tot stand gekomen. Zo is ‘ondernemend, daadkrachtig en betrokken’, samengevat het DNA van onze gemeente. En zijn wij sterk in Food en Cultuur in de meest brede zin van het woord. Onze inwoners zijn opvallend actief in het verenigingsleven en met het organiseren van activiteiten en evenementen. Met voorzieningen als de Noordkade, een festival als Paaspop en de sterke AgriFood sector kunnen we onze gemeente landelijk op de kaart zetten. Daarbij zijn inwoners en ondernemers belangrijke ambassadeurs. En koersen we met name op het aantrekken van jong talent, gezinnen met kinderen en recreanten.
De vervolgstappen in het citymarketingbeleid zijn het ontwikkelen van campagnemiddelen, zoals een stadslogo. Daarbij wil de gemeente Meierijstad graag opnieuw inwoners betrekken. Wethouder Jan Goijaarts: “Meer dan 200 mensen hebben meegedacht over het citymarketingbeleid. Dat is een fantastisch resultaat. Wij geven inwoners graag de kans om betrokken te blijven.” Belangstellenden kunnen op woensdagavond 20 februari tussen 18.30 en 20.30 uur kennis nemen van het citymarketingbeleid. Er is dan een inloopavond in het stadhuis aan het Stadhuisplein in Veghel. Inwoners die mee willen denken over campagnemiddelen, zoals het stadslogo, kunnen voor 13 februari een bericht sturen aan lvanderswaluw@meierijstad.nl